وجه الشاعر بهاء الدين محمد انتقادات إلى بعض النجوم والفنانين، الذين لم يذكر أسماءهم، بسبب خلافات شخصية بينهم.
وكتب بهاء الدين محمد، عبر حسابه على "فيسبوك"، منتقداً استخدام البعض للجان الإلكترونية لإهانته.
وأوضح: "الناس اللى بتبقى غلطانة غلط كبير وعشان قولنا لها عيب، تشغل وتستخدم لجان تشتم وتغلط وتلعن بأقذر الألفاظ".
وتابع بهاء الدين محمد: "الناس دي المفروض مانسلمش عليها طول العمر والواحد يندم على إنه كتبلها ولو سطر واحد، بس أنا ح أرد بنجاح اللي يستاهلوا النجاح".

وكانت مصادر مقربة من الشاعر، قد كشفت عن أنه بعد أزمته وتعليقه على تصريحات شيرين، استقبل العديد من الرسائل عبر هاتفه الخاص، وعبر مواقع التواصل الاجتماعي، سواء في "فيسبوك"، أو "تويتر"، شكلت نوعاً من الإساءة له ولتاريخه الفني.
وتابع المصدر إفادته، حيث قال إنه لا إمكانية للصلح بين الشاعر وشيرين عبدالوهاب، لأنها أخطأت في أغنيته بحسب رأيه، وأفاد بوجود أخطاء سابقة لها، أحدثت نوعاً من التراكمات.
يشار إلى أن بهاء الدين محمد كان قد وجه انتقادات إلى شيرين عبدالوهاب قبل أيام، بسبب إعلانها ندمها على تقديم أغنية "ماتجرحنيش"، التي كتبها.

 

 

وقال: "مش متعود أرد على أي حد، ولكن لما حد يتجاوز حدوده لازم يقف مكانه ويعرف إنه مهما اتعود يغلط لازم ييجي عند بعض الأسماء ويحاسب ويخلي باله وخاصة لما حد ف كل كارثة يدافع عنها".
وتابع بهاء الدين محمد: "وحاتكلم باختصار جدا المشهد الأول.. أول يوم دخلت شيرين عبدالوهاب مكتبي كانت مع الأستاذ نصر حروس اللي هو صاحب الفضل ف تقديمها وبعد دقائق من اللقاء لقينا شيرين بتبكي، وسألها نصر بتعيطي ليه ردت علشان أنا قاعدة مع الأستاذ بهاء. المشهد الثاني رشحتها تغني كتير بنعشق ولولا موافقة نصر احتراماً للعشرة اللي بنا ماكانتش ح تغنيها لأنها كانت موقوفة من النقابة. أما المشهد الثالث: لما فوجئت بمدير أعمالها الرجل اللي أنا باحبه وباحترمه لقيته بيكلمنى نيابة عنها ويقولي سمعني الجديد وده طبعاً خطأ لأن اللي بيغني مهما كان اسمه مش المفروض يغلط غلطة زي دي، لأن المشهد ده مش لايق على المشهد الأول".

إقرأ أيضاً: استبعاد آمبر هيرد من فيلم "أكوا مان 2"